پیاده روی از آخن آلمان تا تهران

دوشنبه 26 شهريور 1397
14:37
iranembberlin97

پیاده روی از آخن آلمان تا تهران

ژیمیناست ایرانی مقیم المانروسی خارق العاده برای بازگشت به ایران از آخن برگزیده و برای این کار 573 روز زمان گذاشته تا از آخن آلمان تا تهران را پیاده و همراه با چرخ ژیمیناستیک خود طی طریق کند. اکنون نیز تصمیم دارد این چرخ را به موزه هنر های معاصر تهران اهدا کند.

شاهین سادات‌الحسینی، ژیمناست و هنرمند ایرانی مقیم آلمان که پس از 33 سال دوری دوباره به ایران بازگشته درباره اقدام خود به تسنیم می‌گوید: پس از 33 سال فرصت بازگشت به کشورم فراهم شد و این بازگشت برایم آن‌قدر ارزشمند بود که تصمیم گرفتم آن را به جای هواپیما با استفاده از وسیله‌ای که سال‌هاست با آن کار می‌کنم و به هنرجوهایم آموزش می‌دهم تجربه کنم: چرخ ژیمناستیک.

او می گوید: سختی‌ها، تجربه‌ها و لذت‌های این سفر به مراتب از آنچه در تصور داشتم بیشتر بود. از زمانی که شهر آخن آلمان را به مقصد تهران ترک کردم 573 روز می‌گذرد و اکنون که به تهران رسیدم قصد دارم چرخه ژیمناستیکم را به عنوان یک ایرانی که برای بازگشت به ایران از روشی متفاوت را استفاده کرده به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا کنم.

چرخه ژیمناستیک (Wheel gymnastics) دستگاه ورزشی است متشکل از دو چرخ، که توسط 6 میله متصل به هم متصل شده‌اند. بسته به جثه ژیمناست، قطر چرخ بین 130 و 245 سانتی‌متر و وزن آن بین 40 و 60 کیلوگرم متفاوت است. چرخه ژیمناستیک Rhönradturnen) ) در سال 1925 توسط اتو فایک در آلمان اختراع شد و یک سال بعد به ثبت رسید. در سال 1936 این ورزش در بازی های المپیک در برلین به نمایش گذاشته شد اما تا کنون به عنوان یک رشته المپیک شناخته نشده و استفاده از آن در آلمان متمرکز شده است.

برای دیدن خبرها و پست های مشابه به سایت سفارت ایران در برلین مراجعه فرمایید.

همچنین برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید


[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به iranembberlin97 است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]